Conferentie, neventaken & lokkertjes - Reisverslag uit Bhīmavaram, India van Simon - WaarBenJij.nu Conferentie, neventaken & lokkertjes - Reisverslag uit Bhīmavaram, India van Simon - WaarBenJij.nu

Conferentie, neventaken & lokkertjes

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon

09 November 2016 | India, Bhīmavaram

Hallo allemaal,

Na een hoop druktes van afgelopen weken is het nu weer tijd voor een verslag. Daarnaast moet ik ook bekennen dat er afgelopen weken nu eenmaal niet echt hele bijzondere dingen zijn gebeurd die het schrijven én lezen van een eerder verslag waard maakten.

Om gelijk de spits maar af te bijten: de conferentie georganiseerd door het WET Research Centre (waar ik de meeste tijd door breng) is inmiddels 1,5 week achter de rug en is echt tof om een keertje mee te maken. De komst van wat hoge piefjes laten de heersende hierarchie weer goed zien, aangezien ze in staat zijn de rode loper voor ze uit te rollen. Dat gebeurde nog net niet, maar ze worden flink gepaaid om het zo maar te zeggen. Uiteindelijk met 1 doel: onderzoeksgelden binnen slepen dmv sponsor projecten. Een van deze organisaties is DST (Department of Science and Technology). De voorzitter hiervan woonde de conferentie bij. Een bijzonder type, en laat ik zeggen dat zijn welvaart aan zijn imposante buik af te lezen viel ;).
Op de conferentie heb ik een aantal speeches gehouden om vooral de studenten uit te dagen hun potentie te benutten en de kansen en uitdagingen die ze krijgen om naar het buitenland te gaan met beide handen aan te grijpen als een uitstekende leer ervaring. Daarnaast heb ik ook een deel van mijn onderzoek gepresenteerd samen met een analyse van de verandering in landgebruik in de Westelijke Delta van Godavari River vanaf 1850-2016. Ook stond ik weer in de krant (ditmaal een landelijke krant, helaas weer in Telugu), heb ik mn eerste paper in een conferentieboek (dat niet veel voor stelt, maar toch leuk), en ben ik bezig aan een tweede paper voor een andere conferentie half december. Deze zal waarschijnlijk echter voor een internationaal tijdschrift gepubliceerd gaan worden.

De bovengenoemde analyses en papers zijn eigenlijk uitstapjes van de onderzoeksfocus en vinden zogezegd plaats 'op verzoek'. En ik kan jullie vertellen: er zijn een hele hoop verzoekjes. Schrijf hier een document over, review dat document, help ons hier mee etc. De afgelopen weken is er dus weinig voortgang geboekt met eigen onderzoek, maar zijn er vooral een hoop verzoeken ingewilligd.

Afgezien van dat waren er ook nog wat data successen, zoals ik dat maar ben gaan noemen. Zo hebben we doorsnedes bemachtigd van elke 25 (!) meter van de rivier die ik moet modelleren. Dat is echt geweldig :) Daarnaast hebben we data gevonden over het bodemniveau van verschillende delen uit Kolleru Lake (ook dat is zeker mooi) en hebben we hier en daar wat lijntjes uitgezet om komende weken nog data vandaan te plukken. Over het algemeen is iedereen heel behulpzaam en bereid data te verstrekken, maar: het zou niet incredible india zijn als er ook wat eigenaardigheden zouden zijn.
Zo geldt voor onderzoeken die met fondsen van DST worden uitgevoerd dat, zolang het onderzoeksrapport nog niet officieel is geaccepteerd, het onderzoek vertrouwelijk is en geen vd datas gedeeld mag worden. Af en toe lopen we hierdoor hele bruikbare data mis.

Inmiddels is het hier winter geworden. Dat betekent dat het overdag nog flink warm is en je heel snel verbrand (UV straling is hoog), maar savonds heel snel afkoeld en zowaar koud is als je dan nog op pad moet!
Waar sommige mensen zouden denken dat er daarom enigzins bewolking zou ontstaan en neerslag, was de enige 'bewolking' afgelopen week de smog die ontstond door het festival Diwali (deze hangt er in Delhi nog steeds, 30x slechtere luchtkwaliteit dan maximaal toegestaan..!). Tijdens dit festival wordt gevierd dat de vrouw van een belangrijke god een demon heeft verslagen. De hindoes herdenken hiermee dat er als het ware licht in duisternis is gekomen en daarom wordt dit ook wel festival van het licht genoemd (als ik dat hoor denk ik vooral aan kerstfeest, maar hier dus een andere setting). Voor hier betekent dat: vuurwerk! Een hele hoop, waarschijnlijk meer dan 50% illegaal, gezien de harde knallen en de soms wat gevaarlijke aansteek voorschriften ;p

Ik heb mn portie oud-en-nieuw dus al gehad, en kan daarom net zo goed hier blijven.. tenminste, dat zouden ze graag willen. Ik kan hier een PhD doen, binnen no-time professor worden, kan een huis krijgen en zelfs voor Agatha zou genoeg werk zijn, want veel mensen zijn tenslotte diabetes patient en kunnen daarom wel een onderzoek naar voedingspatronen op populatiegebied gebruiken ;) Allemaal lokkertjes, maar ze zien hier ook wel aankomen dat ik daar niet echt voor te porren ben.

De laatste maand is inmiddels ingezet, nog even hard werken en daarna hopelijk genieten van een klein reisje naar een paar schitterende plekjes (daarover later ongetwijfeld meer).

Hopelijk ga het jullie goed,
Simon

Ps. Vandaag geconstateerd dat ik een gebroken pink heb opgelopen met wat volleyballen 2 weken geleden. Nu even aankijken waar dat goed te behandelen is.
Simon

Actief sinds 17 Jan. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 12881

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 17 December 2016

Onderzoek Bhimavaram, India

30 Januari 2015 - 30 April 2015

Stage MaMaSe

Landen bezocht: